Monday, December 18, 2006

Discovery Institute's incredible hypocrisy knows no bounds

The Discovery Institute has been trying to criticize last year's Dover decision on the grounds that Judge Jones followed common judicial practice by copying text from the winning side's Proposed Findings of Fact and Conclusions of Law in setting out the facts of the case in his opinion.

Now, it turns out that the Discovery Institute's David DeWolf, John West, and Casey Luskin (the first two of which are the authors of the critique of Judge Jones just referred to) submitted a paper to the Montana Law Review about the Dover case that was virtually identical to content in the DI's book, Traipsing Into Evolution, published in March 2006. This violated the journal's requirement that all submissions be original content, not previously published elsewhere, and the authors were forced to rewrite and resubmit--after this was brought to the journal's attention by a third party. The DI authors intentionally concealed this information.

More details at Dispatches from the Culture Wars.

UPDATE (December 20, 2006): The editor of the Montana Law Review has responded, pointing out facts that absolve the DI folks of any deception.

No comments: